Recensie Intergamma

"Paul Abma is een belevenis!"

Dat het niet zozeer om woorden gaat, maar vooral om acties heb je ons op op een geweldige manier duidelijk gemaakt. Je kreeg het voor elkaar om 150 Bouwmarktmanagers, Categoriemanagers en Managementteamleden  op de stoelen te laten staan, te laten juichen en uit volle borst mee te laten zingen met het door jou bedachte KARWEI volkslied.
In een inspirerende, volledig PowerPoint-vrije presentatie, heb je ons meer dan een uur lang bezig gehouden. Veel interactie met de zaal, veel humor en duidelijke vergelijkingen waar we wat mee kunnen.
Het thema van de dag was ‘Richting bepalen – Keuzes maken!’ en mede door jouw inzet heb je ons in de goede richting geduwd.
In de bouwmarkten van Karwei stralen we nu de passie uit waar jij het over had in jouw presentatie. Met ons allen ondernemen we acties. Niet stil zitten en het vooral met elkaar doen. Dat is teamwork, net als de ganzen op trektocht waar jij het over had!
Tijdens jouw prachtige presentatie zei jij: “Klanten houden van Vrolijke Verkopers, klanten houden van een Adembenemend Advies, klanten houden van Verffrissende Verkopers, klanten houden van een Uitmuntende Uitstraling, Klanten houden van attitUde!”
Arnold Loyeé, Karwei

Paul is een belevenis, maar zeker ook een man van vooral DOEN!
Wij hebben tot twee maal toe Paul als gastspreker/workshopleider onderdeel uit laten maken van onze KARWEI Bouwmarktmanagerdag.
Paul heeft zich uitstekend verdiept in de formule KARWEI en beschikt over een aanstekelijke dosis positieve energie en gebruikt in zijn workshop eenvoudige bewezen theorieën. Paul heeft het unieke talent om tijdens zijn workshop iedereen binnen de Karwei formule te prikkelen met zijn woorden. Van bouwmarktmanager tot formuledirecteur.
Maar Paul gaat daarbij nog een stap verder. Bij Paul blijft het niet alleen bij woorden die inspireren. Woorden alleen zeggen namelijk niets.
Het handelen, produceren  van acties, leiden tot echte resultaten!
Voor ons bouwmarktmanagement heeft Paul ‘52 weken akties van KARWEI’ ontwikkeld. Een kalenderjaar vol met akties om daadwerkelijk gedragsverandering te kunnen realiseren op de winkelvloer. Het zijn eigenlijk eenvoudig samenhangende opdrachten, welke ingesleten worden in de winkelorganisatie en tot gedragsverandering leiden.
Werk het? Ja, het werkt echt!
Merijn Beemer – regiomanager KARWEI (Intergamma)

"De stap in de juiste richting", dat is het thema van Karwei Doetinchem voor dit jaar. Paul heeft op een inspirerende, meeslepende en humoristische wijze de aftrap gegeven voor dit thema. In een enerverende presentatie volledig op maat gesneden voor ons eigen team, heeft hij ons aangezet in beweging te komen en vooral tot aKtie over te gaan. Want hoe inspirerend Paul ook zijn boodschap over de brug brengt, wíj zijn zélf verantwoordelijk om in aKtie te komen. Het moet en mag niet bij een voornemen of goed bedoeling blijven, we moeten aKties produceren om resultaten te boeken. Hardwork, attitude en teamwork zijn de basis van het succes dat je kan binnenhalen als in beweging komt. Wij gaan voor de glimlach van de klant, want die brengt ons hoger dan de top! Wij gaan het anders doen, net als Paul. Hij brengt zijn presentatie anders dan anders. Eenvoudig zonder ingewikkelde hoogdravende taal. Geen starre powerpoints, maar talloze flipovers met pakkende voorbeelden en schetsen. Geen ingewikkelde moeilijke theorieën, maar dichtbij jezelf, dichtbij de grootste kracht. De kracht om te gaan winnen, recht op je doel af om je prijs te behalen. En daarom beleven we nu meer dan ooit: "Wat je ook bedenkt, géén punt bij Karwei!" Paul heeft de richting voor ons aangegeven, wij gaan de stappen zetten.
Jan-Paul Snippe Karwei Doetinchem